Opis
Govor se stvara u interakciji s drugom osobom, on je vremenski i prostorni fenomen. Kako komunikacijski kontekst isprepleće vrijeme i prostor tako se i u zadatcima isprepleću ove dvije važne dimenzije, stavljajući dijete u središte zbivanja. Sadržaji su dobro osmišljeni, vizualno dorađeni, jasni i zanimljivi, sustavno i pregledno izneseni. Pomnim doziranjem informacija dijete se postupno uvodi u svijet zamršenih vremenskoprostornih odnosa, čime se stvaraju uvjeti za njihovo usvajanje. To je iznimno važan temelj za razumijevanje složenijih jezičnih odnosa i razvoja apstraktnog mišljenja. Zadatci u Vježbenici mnogobrojni su i zaista raznovrsni, zasićeni novim pojmovima, činjenicama i iznimno poticajni za obradu ciljanih sadržaja, a prate ih metodički instrumentariji koji potiču dijete na samostalan rad i aktivno ovladavanje novim znanjima. Autorice su vješto povezale nastavu prirode i društva s usvajanjem prostorno-vremenskih pojmova i odnosa tako da se ta dva područja isprepleću i nadopunjavaju, a djeca bez teškoća i uz igru usvajaju iznimno zahtjevne nastavne sadržaje. Inspiraciju za sve zadatke pronašle su u djetetovu okruženju i u onome što je njemu blisko i drago. I upravo u toj jednostavnosti pristupa jest sva veličina onoga što su autorice u ovoj vježbenici pokazale.
doc. dr. sc. Katarina PavičićDokoza
Vježbenica Igre u prostoru i vremenu izrazito je zanimljivo djelo. Autorice su izvrsno upotrijebile svoja specifična znanja i iskustva kako bi osmislile niz zadataka kojima je cilj povezati jezične sposobnosti s pojmovima kojima dijete mora ovladati tijekom prvih godina sustavnoga obrazovanja. Iz toga su proizišle vježbe kojima dijete, uz usvajanje ciljnih pojmova, razvija i niz drugih jezičnih i kognitivnih vještina (npr. razumijevanje složenih sintaktičkih struktura, razumijevanje i nadgledanje razumijevanja na razini teksta, radno pamćenje, vizualnu percepciju i brzinu obrade informacija). Stoga će ovi zadatci, osim u svojoj prvotnoj namjeni, zasigurno logopedima poslužiti i za uvježbavanje mnogih drugih temeljnih vještina.
Maja Kelić, prof. logoped
Vježbenica Igre u prostoru i vremenu donosi sadržaje za usvajanje prostornih i vremenskih odnosa u ranoj osnovnoškolskoj dobi te je namijenjena učenicima od prvog do trećeg razreda osnovne škole. Može koristiti i učenicima starije dobi kada postoji potreba za usvajanjem navedenih sadržaja, ali i polaznicima vrtića i male škole. Vježbenica je korisna djeci u samostalnom radu kod kuće, stručnim suradnicima u individualnom radu s djecom u vrtiću i učenicima osnovne škole, učiteljima u dopunskoj ili redovnoj nastavi. Sadrži zanimljiv izbor radnih zadataka za usvajanje i uvježbavanje vremenskih i prostornih odnosa.
mr. sc. Jasna Relja, pedagoginja savjetnica
Recenzije
Još nema recenzija.