e1819826-845d-4d77-b050-5e17b7bb088b.png

Uvod u nakladništvo II izdanje

18,05 
Najniža cijena u zadnjih 30 dana 18,05 
Samo 2 na zalihi

Uvod u nakladništvo dr. Zorana Velagića sustavan je pregled osnovnih nakladničkih pojmova i procesa te informacija o razvoju nakladništva, njegovu položaju u modernim društvima i pokušajima njegova definiranja, ukazuje na raznovrsnost organizacijskih oblika nakladnika i pluralitet njegovih proizvoda uz  standardne postupke i procese nakladničkog poslovanja.

U uvodu autor donosi sintezu važnije inozemne literature objavljene u proteklih 20-ak godina te pregled poslovnih rješenja i praksi, pri čemu je naglasak na globalne nakladničke trendove i suvremene probleme koji su prema potrebi ilustrirani konkretnim primjerima iz nakladničkog poslovanja.

U prvoj cjelini autor govori o  povijesnosti nakladništva i njegovoj paradigmatičnosti u sklopu informacijskih djelatnosti i kulturnih industrija, opisuje društvene kontekste u kojima se nakladništvo ostvaruje ističući vrijednosti koje pritom vraća društvu na gospodarskom, tehnološkom, obrazovnom, znanstvenom, kulturnom i političkom području, naglašava odgovornost koju osobe uključene u nakladničke procese imaju prema društvu u kojemu djeluju zaključujući da nakladništvo nije moguće jednoznačno definirati, da ono nije monolitna djelatnost i da se može shvatiti samo uvažavajući kompleksne okolnosti proizvodnje knjige u zadanom društvenom kontekstu.

U drugoj tematskoj cjelini dr. Velagić opisuje organizacijske oblike nakladničke tvrtke, kapital koji je nakladniku potreban za uspješne poslovne operacije, iznosi uobičajene podjele nakladnika i nakladničkih proizvoda, a posebnu pozornost pridaje formiranju nakladničkog plana jer su kvalitetan plan i njegova uspješna realizacija temelj nakladničkog poslovanja za kontinuiran rad. Razrađena je i koncepcija životnog ciklusa knjige, tj. njezina opstojanja od trenutka prihvaćanja u plan proizvodnje do prestanka intenzivnijeg korištenja, budući da je razumijevanje tog ciklusa bitno za opstojanje knjige.

Naposljetku, treća je cjelina posvećena nakladničkim proizvodima. Navedene su uobičajene i standardizirane radnje stjecanja, uređivanja i objavljivanja, pri čemu se pojam objavljivanje, slijedom izmijenjenih mogućnosti isporuke nakladničkih proizvoda (kroz digitalni tisak ili putem elektroničkih medija), modificira tako da obuhvaća i tisak ili objavu na mrežnoj stranici, i distribuciju, i promotivne aktivnosti, i prodaju. Osmo je poglavlje posvećeno knjizi, kao temeljnom nakladničkom proizvodu.

Izdanju je dodano poglavlje o digitalnom nakladničkom okružju, pri čemu se svijet digitalnoga nakladništva i digitalne knjige ne smatra revolucijom, što je čest slučaj posebice u popularnijoj literaturi, nego razvojnim korakom koji podjednako zadržava i mijenja postojeće i uhodane prakse.

Temeljno načelo Uvoda u nakladništvo: da se ne smiju zanemariti novi trendovi niti se nakladništvo može svesti na nove trendove. Nakladništvo je djelatnost s dugom prošlošću koja je uvijek prihvaćala korisne tehnologije, no koja se nije svodila na tehnologije i nove proizvode, nego se primarno bavila stjecanjem, uređivanjem i objavljivanjem autorskih rukopisa.

Kategorija
Autor knjige
Barkod
9789531694377
ISBN
9789531694377
SKU
KO9789531694377

Nema recenzija za ovaj proizvod.

Budite prvi koji će ostaviti recenziju!

Ostavite recenziju

Za ostavljanje recenzije potrebno je biti prijavljen.

Prijavite se

Budite korak ispred drugih

Pretplatite se na naš newsletter i prvi saznajte za popuste, nove proizvode i ekskluzivne ponude!